PL 55 (Sentnerikuja 2), 00441 Helsinki

CEO Sampo Hietanen MaaS.fi

Uutisia

26.05.2016: Vaikuta yksityistielain uudistamiseen
Käynnissä on yksityistielain kokonaisuudistus. Nyt arvioidaan mm. teiden rahoitusta, tien käyttöoikeuksia ja maksuja, hallinnon järjestämistä ja tiekunnan oikeudellista muotoa. Koska laki on poikkeuksellisen vanha, liittyy siihen paljon muitakin modernisointitarpeita. Sinulla on nyt mainio mahdollisuus esittää näkemyksesi yksityisiä teitä koskevista säännöistä. Miten yksityistielakia tulisi uudistaa?

19.04.2016: Ministeri Berneriltä rohkea esitys
Liikenne- ja viestintäministeriö käynnistää valmistelun liikenneverkon kehittämisen ja rahoituksen uudistamiseksi. Hankkeen aikana selvitetään voisiko valtion liikenneverkon ylläpidosta ja kehittämisestä vastata valtionyhtiö.

08.04.2016: Tielainsäädäntöön kevennystä
Hallitus antoi 7.4. esityksen maantielakiin tehtävistä muutoksista. Muutoksilla halutaan keventää mm. tienvarsimainoksiin ja -kyltteihin liittyvää byrokratiaa.

08.04.2016: Yksityisteiden rahoitus maakunnille
Hallitus on sopinut itsehallintoalueille eli maakunnille osoitettavista tehtävistä. Tulevaisuudessa maakunnat vastuulla ovat mm.

YTU 2016 kansi
TL 2-16

18.04.2016: Tieisännöitsijöiden alueelliset neuvottelupäivät
Suomen Tieyhdistys järjesti meille TIKO-tieisännöitsijöille seitsemällä eri paikkakunnalla neuvottelupäivä-nimellä kulkevan tapahtuman. Itse osallistuin Varkauden tapahtumaan

25.02.2016: Yksityisteiden talvipäivä
Suomen Tieyhdistyksen talvipäivän esitelmiä kuulemaan oli saapunut sankka joukko asiasta kiinnostuneita.

28.01.2016: Tiekuntatilaisuus
Meinasi jäädä kertomatta minulle paljon jännitystä aiheuttaneesta tiekuntatilaisuudesta, joka oli TIKO-tieisännöintikurssin välitehtävänä. Tiekuntatilaisuuden järjestämisessä olikin paljon pelissä

» Blogiarkisto
banner_autojatieforum