Nuoret ammattilaiset

Suomen Tieyhdistys haluaa tuoda tie- ja liikennealan nuoret entistä vahvemmin osaksi alan keskustelua ja kehitystä. Nuorisotoiminnan kautta Tieyhdistys pyrkii edistämään nuorten ammattilaisten integroitumista alalle, luomaan keinoja tulevien ja nykyisten toimijoiden vuoropuhelulle sekä samalla välittämään tuoreimpia näkemyksiä alalle. Toimintaa edistämään Tieyhdistys on palkannut nuorisovastaavan, joka vastaa nuorille ja opiskelijoille suunnatusta toiminnasta.

Aloittelevina ja tulevina ammattilaisina heidän näkemyksensä ja toiveensa tulevat määrittelemään alan kehitystä tulevina vuosikymmeninä. Pyrimme järjestämään tapahtumillamme erityisesti opiskelijoille ja nuorille ammattilaisille suunnattua ohjelmaa. Esimerkiksi Väylät ja Liikenne -päivillä on jo useamman kerran järjestetty nuorille suunnattuja tilaisuuksia, muun muassa iltaohjelmaa yhteistyössä alan työnantajien kanssa. Väylät ja Liikenne on tie- ja liikennealan johtava asiantuntijakonferenssi ja kannustamme opiskelijoita osallistumaan. Tapahtuma tarjoaa mahdollisuuden verkostoitua alan huippuosaajien kanssa ja kuulla alan uusimmat kuulumiset.

Voit liittyä jäseneksi täältä: http://www.tieyhdistys.fi/tieyhdistys-ry/jasenyys/liity-jaseneksi-henkilojasen/

Koulukäynnit

Alaan liitetyt mielikuvat muuttuvat vain aktiivisella työllä, minkä vuoksi Tieyhdistys lanseerasi 100-vuotisjuhlassaan 31.8.2017 lukioihin ja AMK:hin suuntautuvan koulukäyntikampanjan. Yhdistys on tuottanut materiaalin jonka pohjalta kuka vain alan ammattilainen voi käydä kertomassa alasta ja sen mahdollisuuksista. Nyt kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa alan vetovoiman lisäämiseen! Tarkemmat ohjeet koulukäynteihin löytyvät Koulukäynnit-välilehdeltä.

Opiskelijoilla ja yhdistyksillä on mahdollisuus kisata Vappuun asti omassa luokassaan koulukäynti-kisassa. Eniten koulukäyntejä ennen vappua tehnyt opiskelijajärjestö palkitaan kolmella pääsylipulla Väylät ja Liikenne tapahtumaan (5.-6.9.2018 Tampere). Palkitsemme myös eniten koulukäyntejä tehneen opiskelijan opiskelijajärjestöjen tai opiskelijajäsentemme keskuudesta.

#meidäntie -kiertue

Kevään 2017 aikana nuorisovastaava Mikko Airikkala toteutti #meidäntie -työpajakiertueen vieraillen ammattikorkeakouluissa ja yliopistoissa ympäri maan. Työpajoissa koottiin yhteen alan vahvuuksia ja hyviä puolia, mietittiin miten tuoda niitä esiin sekä pohdittiin tie- ja liikennealaan liitettyjä mielikuvia.

Kiertue huipentui yhdessä opiskelijoiden kanssa tysötettyyn nuorison viestiin, joka julkaistiin Tieyhdistyksen 100-vuotisjuhlassa 31.08.2017. Alaa toimimaan herättelevä viesti löytyy kokonaisuudessaan näiltä sivuilta Nuorison viesti -osion alta.