Vuoden Tieisännöitsijä on Tarja Takkunen

Tarja Takkunen Vieremältä on Vuoden Tieisännöitsijä 2017

Yksityisteiden tieisännöitsijöiden keskuudesta on vuodesta 2008 alkaen valittu Vuoden Tieisännöitsijä. Hän on henkilö, joka omalla, siihenastisella toiminnallaan on ollut esimerkillinen ja vaikuttava tieisännöitsijä. Valinta-arvioinnissa painottuu myös se, jos henkilö on ollut osaltaan kehittämässä tieisännöintiä. Valinnan nykyään suorittavat aikaisempina vuosina Vuoden Tieisännöitsijäksi valitut yhdessä Tieyhdistyksen edustajan kanssa.

Marraskuun alussa vieremäläinen Tarja Takkunen sai vastaanottaa Vuoden tieisännöitsijä 2017 -tunnustuspalkinnon ja siihen kuuluvan kunniakirjan. Tunnutus luovutettiin Tampereella, jonne oli kokoontunut lähes sata tieisännöitsijää valtakunnallisen neuvottelupäivään. Tarja Takkunen on vuosien ajan tarjonnut osaamistaan ja palvelujaan kymmenille tiekunnille Ylä-Savossa. Takkunen on ollut myös mm. kouluttajana yksityistiehankkeessa Lapissa ja neuvojana Yksityistieasioiden neuvontapuhelimessa sen toiminnan alusta 2008 alkaen.

Tieyhdistyksen kouluttamia Tieisännöitsijöitä on Suomessa ollut vuodesta 2003 lähtien. Koulutuksen käyneitä on kaikkiaan yli 250. Seuraava koulutus on syksyllä 2018, siihen on hakuaika keväällä. Tieisännöitsijä on ainutlaatuinen ammattikunta. Sellaisia ei ole missään muualla kuin Suomessa.

Vuoden Tieisännöitsijät 2008 -

2008                  Olli Ylinen