Tieyhdistyksen yksityistiepalvelut

Tieyhdistys toimii yksityisteiden ja niiden tiekuntien valtakunnallisena edunvalvojana ja opastajana. Yhdistyksen jäsentiekunnat saavat lisäksi monipuolisia jäsenpalveluja. Puhelinneuvonta jäsenille on palveluista ehkä kysytyin ja kiitetyin.

Kaikki voivat kysyä neuvoa soittamalla - maailman ainoaan - yksityistieasioiden neuvontapuhelimeen 0200 345 20. Puhelin on auki arkisin klo 9-18. Yhteyttä voi ottaa myös omaan kuntaasi, valtionapuasioissa ELY-keskukseen tai tieisännöitsijään, joiden yhteystiedot löytyvät Yksityistiet -valikon alta ja tästä linkistä: Tieisännöitsijöiden yhteystiedot. Tieisännöitsijät ovat yrittäjiä, joten laajemmat selvitykset ja muut toimeksiannot ovat maksullisia.

Tieyhdistyksen toimistolla erityisasiantuntija antaa neuvontapalvelua jäsenillemme ja Kuntaliiton kanssa sovitusti myös kunnille. Neuvonta tapahtuu puhelimitse tai sähköpostitse. Puheluun tai sähköpostiin vastataan lähtökohtaisesti viiveettä, mutta joskus se vie pari, kolme päivää ja loma-aikoina (mm. koko heinäkuu) enemmänkin.

JÄSENPALVELUMME

Jos tiekuntanne ei vielä ole Tieyhdistyksen jäsen, kannattaa liittyä heti! Jäsentiekunnat saavat helposti jäsenmaksunsa verran etuja alkaen If Vahinkovakuutusyhtiön tiekuntavakuutuksien jäsenalennuksista ja muista yhdistyksen jäseneduista.

Jäsenyyshakemuksen jättäminen käy vaivatta täyttämällä Yksityistiekunnan liittymislomake täällä