Tieisännöitsijöiden jatkokoulutus 2022

24.10.2022 - 16.12.2022

Jatkokoulutuksen tavoitteena on tarjota tieisännöitsijöille käytännönläheistä opetusta perusparannushankkeita ja siltaosaamista koskevissa asioissa.
Kyse on jatkokoulutuksesta eli perusasiat tulee hallita kurssille tullessaan.

Jatkokurssin käyneillä on kyky johtaa perusparannusprojektia suunnittelusta aina toteutukseen asti.

Tieisännöitsijöiden jatkokoulutuksen järjestää Suomen Tieyhdistys, päärahoittaja on Traficom.

Vuonna 2022 tapahtuvaan koulutukseen valitaan koko maan alueelta n. 15  kurssilaista.
Hakijalta edellytetään kokemusta yksityisteiden tienpitoon liittyvistä tehtävistä sekä kiinnostusta ja valmiuksia ryhtyä tarjoamaan perusparannushankkeiden projektinjohtopalvelua tiekunnille ja muille toimijoille.
Valmistaudu etukäteen vastaamaan lomakkeen kysymyksiin  (tämän hetkinen osaaminen ja perustelut miksi sinut pitäisi valita koulutukseen ja ajatukset siitä miten hyödynnät koulutusta), sillä voit käyttää aikaa vain 30 minuuttia lomakkeen täyttämiseen.

Koulutuksen sisältö
Yksityisteiden perusparannukset; Kurssin jälkeen tieisännöitsijä osaa laatia yksityistielle perusparannussuunnitelman, hyödyntää hakkeelle saatavat avustukset, kilpailuttaa hankkeen toteutustyöt, hankkia tarvittavat luvat ja lausunnot sekä tehdä rakentamishankkeisiin liittyvät ilmoitukset ja vastata hankkeen toteutuksesta.
Siltaosaaminen; Kurssin jälkeen osallistuja tuntee yksityisteiden yleisimmät siltarakenteet, osaa tehdä sillalle silmämääräisen kuntotarkastuksen, osaa toimia projektin johtajana sillan korjaus-/uusimishankkeessa sekä tuntee alueellaan toimivat siltasuunnittelutoimistot.
Ohjelma ja ilmoittautuminen
Koulutus koostuu kahdesta webinaari -jaksosta, kahdesta lähijaksosta sekä välitehtävistä. Kurssin webinaarit ovat 24-25.10. ja 1-2.11.  Lähijaksot ja loppukoe pidetään 21-22.11. ja 15-16.12. Tampereella. Välitehtävät muodostavat kokonaisuuden, jonka lopputuloksena syntyy perusparannussuunnitelma opiskelijan itse valitsemalle kohteelle.

Kouluttajat
Päävastuu koulutuksesta on Suomen Tieyhdistyksen yksityistieasiantuntija Teuvo Tauralla, johtaja Simo Takalammella.

Kurssimaksu on 620 € (sis. alv) kattaen koulutuksen, kurssimateriaalin ja ylöspidon lähijakson aikana eli ruuat ja majoituksen kurssipäivänä 1 h-huoneissa. Maksu laskutetaan valintojen jälkeen. Hakuaika päättyy 15.9.2022 . Valinnoista ilmoitetaan syyskuun loppupuolella, jolloin valituille lähetetään linkki osallitumisen vahvistamista varten. Tällöin veloitetaan myös kurssimaksu. Lisätietoja: teuvo.taura@tieyhdistys.fi, p. 0400 720336.

Kurssille hakeminen tästä.