Yksityistietapahtumat ja -koulutus

Tietoa lähitulevaisuudessa olevista tapahtumista ja koulutuksista löydät etusivun tapahtumakalenterista

Alueelliset Yksityistiepäivät

Yksityistiepäivät pidetään parittomina vuosina helmi -maaliskuussa. Tapahtuma järjestetään 15-16 paikkakunnalla eri puolilla Suomea.

TIKO-tieisännöitsijäkoulutus

Yksityisteiden tieisännöitsijä on kansainvälisestikin ainutlaatuinen osaaja. Suomi on ainoa maa, jossa heitä toimii. Ensimmäiset isännöitsijät valmistuivat vuonna 2003.

Koulutusta ei välttämättä järjestetä joka vuosi.  Koulutuksesta ja hakemisesta löytyy tietoa Tieyhdistyksen sivuilta.

Yksityistiekorkeakoulu

Yksityistieasioiden korkeakoulu on tarkoitettu kunnan, valtion, yrityksen tms. yhteisön toimihenkilölle, joka haluaa syventää tai laajentaa omaa yksityistieosaamistaan tai henkilölle, joka tarvitsee yksityistieosaamista omassa työssään. Termi 'korkeakoulu' ei tarkoita, että osanottajan pitäisi olla etukäteen  perehtynyt yksityistieasioihin. Liikkeelle lähdetään perusteista.

Muu koulutus

Tieyhdistys järjestää myös monia ns. räätälöityjä yksityistiekursseja kunnille, yrityksille ja muille toimijoille. Niiden sisältö muokataan kulloiseenkiin tarpeeseen sopivaksi. ota yhteyttä toimistoon, jos olet tällaisesta kiinnostunut.

Muita vakiintuneita tapahtumia ovat Yksityisteiden Talvipäivä  (parillisina vuosina helmikuussa)  sekä  Yksityisteiden lossipäivä yhdessä Saaristoasiain neuvottelukunnan kanssa.

TIKO tieisännöitsijöille järjestetään vuosittain neuvottelupäivät.