Yksityistiepäivät ja -koulutus

Alueelliset Yksityistiepäivät

Yksityistiepäivät järjestetään joka toinen vuosi. Vuoden 2019 tilaisuudet 16 paikkakunnalla helmi-maaliskuussa; 12.2 Ylihärmä (Kauhava), 13.2 Kankaanpää, 14.2 Tampere, 19.2 Polvijärvi, 20.2 Kuopio, 21.2 Laukaa, 4.3 Imatra, 5.3 Savonlinna, 6.3 Mikkeli, 7.3 Lahti, 12.3 Raisio, 13.3 Salo, 14.3 Nurmijärvi, 19.3 Ylivieska, 20.3 Muhos ja 21.3 Rovaniemi.

TIKO-tieisännöitsijäkoulutus

Yksityisteiden tieisännöitsijä on kansainvälisestikin ainutlaatuinen osaaja. Suomi on ainoa maa, jossa heitä toimii. Jo vuonna 2003 valmistuivat ensimmäiset isännöitsijä palvelemaan tiekuntia, kuntia yms.

Koulutusta ei järjestetä joka vuosi. Seuraava koulutus on vuoden 2019 syksyllä. Siitä ja siihen hakemisesta löytyy lisätietoa täältä. Tulosta hakulomake, täytä, allekirjoita ja lähetä ja tee tämä 15.5.2019 mennessä.

Yksityistieasioiden Korkeakoulu

Yksityistieasioiden korkeakoulu on tarkoitettu kunnan, valtion, yrityksen tms. yhteisön toimihenkilölle, joka haluaa syventää tai laajentaa omaa yksityistieosaamistaan. Viimeksi korkeakoulu oli syksyllä 2018, seuraava on näillä näkymin syksyllä 2020.

Termi 'korkeakoulu' ei tarkoita, että osanottajan pitäisi olla etukäteen erinomaisen perehtynyt yksityistieasioihin. Liikkeelle lähdetään kysymyksestä; mikä on yksityistie? Korkeakoulu tarkoittaa, että kurssilla annettava opetus on hyvää, mutta myös käytännönläheistä.

Muu koulutus

Tieyhdistys on järjestänyt myös monia ns. räätälöityjä yksityistiekursseja kunnille, yrityksille jne. Niiden sisältö muokataan kulloiseenkiin tarpeeseen sopivaksi. Keväällä 2019 pidetään 2. Yksityisteiden lossipäivä 17.4 Mikkelin Anttolanhovissa.

Liittyvät henkilöt