Yksityisteiden neuvontapuhelin osoittanut tarpeellisuutensa pandemian aikana

Yksityistieasioiden neuvontapuhelin 0200 34520

Suomen Tieyhdistyksen ylläpitämä Yksityisteiden neuvontapuhelin on palvellut tiekuntia jo 13 vuotta ja neuvonnan tarve on lisääntynyt pandemian aikana erityisesti kokousjärjestelyihin liittyviin kysymyksiin liittyen.

Kuntien tielautakuntien lakkauttaminen uuden yksityistielain myötä vuoden 2019 alusta lukien katkaisi monessa kunnassa kunnat tarjoamat tiekuntien neuvontapalvelut. Valtiolla ei ole yksityistieneuvontaa tarjoavaa organisaatiota ELY-keskusten keskittyessä peruskorjausten avustamiseen.

Tieyhdistys on vastannut neuvonnan tarpeeseen sekä jäsenilleen että kaikille avoimen neuvontapuhelimen kautta. Vuonna 2020 puhelimeen tuli lähes 1 600 puhelua ja neuvonnasta vastaa päivystäjinä toimivat kokeneet tieisännöitsijät.

Yksityistieneuvonpuhelin 0200 34520 (0,92 €/min+pvm) päivystää arkisin ja on kaikkien käytettävissä.

Lisäksi Tieyhdistys tarjoaa jäsenilleen jäsenetuna maksutonta yksityistieasioiden neuvontaa.

Liittyvät henkilöt