Kavo Käyhkön matka-apuraha myönnettiin Touko Väänäselle

Suomen Tieyhdistyksen hallinnoimasta Kavo Käyhkön rahastosta laitettiin vuonan 2019 haettavaksi1000 euron matka-apuraha. Apuraha on käytettävissä tie- tai liikenneaiheiseen opintomatkaan kotimaassa tai ulkomailla ja se voidaan myöntää hakijalle, joka on Suomen Tieyhdistyksen jäsen.

Apurahahakemuksia tuli yhteensä viisi. Rahaston hallitus päätti myöntää matka-apurahan diplomi-insinööri Touko Väänäselle käytettäväksi opintomatkaan, jonka kohteena on International Transportation Economics Association- järjestön liikennetaloustieteen kesäkouluun Pariisissa 10.-12.6.2019.

Liikennetaloustiede on tutkimuskohteena tärkeä ja ajankohtainen. Julkisuudessa käydään keskusteluja väylänpidon erilaisista rahoitusmalleista, korjausvelan kasvamisesta sekä valtakunnallisesta liikennejärjestelmäsuunnitelmasta. Liikennetaloustieteen osaamisen tarve Suomessa kasvaa ja on hienoa, että osaamista haetaan myös ulkomailta , toteaa Kavo Käyhkön rahaston hallituksen sihteeri Nina Raitanen.