Historian ensimmäisen Koneviesti-ajotaitokilpailun voittajat

Taitavia suorituksia Tiepäivien Koneviesti-ajotaitokilpailussa

Koneviesti-ajotaitokilpailun voittajiksi kruunattiin Tommi Oksa Kartanon Kunnossapitopalvelusta Tampereelta ja Pekka Vatanen Helsingin kaupungilta.

Oksa kilpaili taajamanhoitokone -sarjassa Wihurin Wille 475 taajamanhoitokoneella ja Vatanen kilpaili Destian tienhoitoautolla.  Voittajat palkitsi Suomen Tieyhdistys ja Koneviesti-lehti Tiepäivillä 24.8.2022 Tampereella.

Maan parhaat ratinvääntäjät kisasivat Tiepäivillä 24.8. Tampereella siitä, kenestä kruunataan Koneviesti –ajotaitokilpailun sankari. Kilpailuun ilmoittautui 10 uskaliasta ja ammatistaan ylpeätä tien- ja kadunpidon ammattilaista.  Kilpailutehtävän sai suorittaa Wihurin Wille 475 – taajamanhoitokoneella tai Destian Tienhoitoautolla.

- Otimme mallia kilpailuun kansainvälisestä tietapahtumasta. Toivottavasti tulevaisuudessa voimme lähettää kilpailijan Suomesta myös kansainväliseen kilpailuun. Uskon, että kotimainen ajotaito pärjäisi vallan mainiosti kansainvälisissä kilpailuissa, kertoo kilpailun puheenjohtajan roolissa toimiva Toni Korjus, Kahva Oy.

-Tienpidon ammattilaiset tekevät upeita suorituksia huolehtiessaan teiden ja katujen päivittäisestä kunnossapidosta.  On ilahduttavaa, että alan osaajat heittäytyivät kilpaan hyvillä mielin. Kilpailua oli jännittävää seurata, kertoo Liisa-Maija Thompson Suomen Tieyhdistyksestä.

Tiepäivien näyttely on avoinna to 25.8.2022 kello 9.-15.30. Tervetuloa

Kilpailun sponsorina toimi Koneviesti –lehti ja Vammalan tynnyripalvelu. Kilpailun juonsi Koneviestin Eemeli Linna.

Lisätietoja Liisa-Maija Thompson, Suomen Tieyhdistys, p.040 567 4999

Liittyvät henkilöt