Suomen Tieyhdistyksen vuosikokouksessa palkittiin ansioituneita ja hyväksyttiin yhdistyksen uusi strategia 2030

Suomen Tieyhdistyksen vuosikokous järjestettiin Espoossa 6.6.2019.  Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin toimitusjohtaja Timo Koskinen, Suomen Taksiliitto ry, logistiikkapäällikkö Outi Nietola, Metsäteollisuus ry ja liikenneasiantuntija Johanna Vilkuna, Kuntaliitto. Hallituksessa jatkavat osakas, johtava neuvonantaja Sauli Hievanen, Miltton Networks, yksityistieasiantuntija Esko Hämäläinen, kehittämispäällikkö Tiina Perttula, Ramboll Finland Oy, toimitusjohtaja Timo Saarenketo, Roadscanners Oy, ELY-johtaja Jarmo Joutsensaari, Liikennevirasto, johtava asiantuntija Marika Kämppi, Sitowise oy, toimitusjohtaja Matti Peltola Koneyrittäjien liitto ja Assistant professor Heikki Liimatainen, Liikenteen tutkimuskeskus Verne

Strategian mukaan Suomen Tieyhdistyksen tavoitteena on olla teiden ja niiden kestävän käytön asiantunteva ja vahva vaikuttaja. Tieyhdistyksen arvopohjana on luotettavuus, rohkeus, palvelevuus. Tieyhdistys toimii aktiivisena vaikuttajana teiden rahoituksen, kestävän käytön ja alan osaamispääoman vahvistamiseksi. Tavoitteena on arjen sujuvuus sekä koko Suomen elinvoimaisuus.

Toiminnan painopisteinä strategian mukaisesti ovat

1. Tiestön rahoituksen ja alan osaamisen pitkäjänteinen kehittäminen
  2. Yksityistiet ja niiden merkitys osana liikennejärjestelmää
  3. Innostavat tapahtumat ja asiantunteva neuvonta.
  4. Kestävä kehitys

Tieyhdistyksen hallitus on myöntänyt yhdistyksen ansiomerkit tunnustukseksi Suomen tiestön eteen tehdystä työstä.

HOPEINEN ANSIOMERKKI KULTALEHVIN

• Sonkajärven kunnan insinööri JARI SIHVONEN

• liikennejärjestelmäyksikön päällikkö AIRI MUHONEN, Pohjois-Savon elinkeino-, liikenne ja ympäristökeskus

• järjestöpäällikkö JARI PIETILÄ, SKAL

• projektipäällikkö HANNU NURMI, Väylävirasto

• johtaja KRISTIINA LAAKSO, Väylävirasto

erityisasiantuntija ELISA SANASVUORI, Traficom

• lehtori JARI MUSTONEN, HAMK

• liikenneturvallisuusinsinööri JAAKKO KLANG, Varsinais-Suomen ELY

• johtaja MIRJA NOUKKA, Väylävirasto

• valmiuspäällikkö KYÖSTI ORRE, Huoltovarmuuskeskus

HOPEINEN –ANSIOMERKKI

• TARJA TAKKUNEN, tieisännöitsijä

• yksityistieasiantuntija KAI PAAVOLA, Keski-Suomen ELY

• aluemyyntipäällikkö JANNE PITKÄNEN, Oy ViaCon Ab

• tuotepäällikkö MIKA MÄNTYSALMI, Jita Oy

• metsäpalveluiden metsäpalvelualue-esimies HANNU ULVINEN, OTSO Metsäpalvelut

• asiantuntija MARKKU HUSSI, Väylävirasto

Ansiomerkit jaettiin yhdistyksen vuosikokouksessa 6.6.2019.

Kuvassa: Kyösti Orre, Jari Mustonen, Elisa Sanasvuori, Mirja Noukka, Kristiina Laakso, Jaakko Klang, Tarja Takkunen, Hannu Ulvinen ja Janne Pitkänen.