Suomen Tieyhdistys palkitsi ansioituneita tie- ja liikennealan henkilöitä ansiomerkein

Suomen Tieyhdistys palkitsi 7.6.2022 vuosikokouksen yhteydessä yhteensä 17 ansioitunutta tie- ja liikennealan henkilöä. Ansiomerkit on myöntänyt Suomen Tieyhdistyksen hallitus.

Yhdistyksen kultainen ansiomerkki edellyttää erityisiä henkilökohtaisia ansioita, joilla henkilö on edesauttanut tieliikenteen asemaa Suomessa tai kansainvälisesti. Kultainen ansiomerkki myönnettiin INFRA ry:n johtavalle asiantuntijalle Nina Raitaselle ja Väyläviraston pääjohtaja Kari Wihlmanille.

Yhdistyksen hopeinen ansiomerkki kultalehvin edellyttää merkittäviä ja pitkäaikaisia ansioita tieliikennealalla. Hopeinen ansiomerkki kultalehvin myönnettiin seuraaville henkilöille:

• Mari Ahonen, projektipäällikkö, Uudenmaan ELY-keskus
  • Virpi Anttila, toimialajohtaja, Väylävirasto
  • Marko Kelkka, liikenneturvallisuuden johtava asiantuntija, Uudenmaan ELY-keskus
  • Leena Korkiala-Tanttu, professori, Aalto-yliopisto
  • Timo Koskinen, toimitusjohtaja, Suomen Taksiliitto ry
  • Sabina Lindström, ylijohtaja, Liikenne- ja viestintäministeriö
  • Jari Mikkonen, yksikön päällikkö, Keski-Suomen ELY-keskus
  • Mika Mäkilä, toimitusjohtaja, Linja-autoliitto
  • Juha Noeskoski, siltainsinööri, Uudenmaan ELY-keskus
  • Ilkka Puustinen, AFRY
  • Juha Tapio, yksikön päällikkö, Lapin ELY-keskus

Yhdistyksen hopeinen ansiomerkki edellyttää merkittäviä ansiota tieliikennealalla. Hopeinen ansiomerkki myönnettiin seuraaville henkilöille:

• Kari Komi, projektipäällikkö, Keski-Suomen ELY-keskus
  • Ari Kärkkäinen, projektipäällikkö, Lapin ELY-keskus
  • Mika Rahja, tieisännöitsijä, Yt isännöinti Oy
  • Merja Rajala, maanhankintavastaava, Uudenmaan ELY-keskus

– Tänään palkittavat henkilöt tekevät pitkäjänteistä työtä tie- ja liikennealan eteen. Ansioituneet ovat omalla työllään onnistuneet edistämään tieinfran ja liikenteen asiaa yhteiskunnassa ja osallistuneet aktiivisesti ja rakentavasti alalla käytävään keskusteluun, kertoo Suomen Tieyhdistys ry:n toimitusjohtaja Simo Takalammi.

Kuvassa: Mika Rahja, Mari Ahonen, Ilkka Puustinen, Sabina Lindström, Nina Raitanen, Virpi Anttila, Marko Kelkka.

Ansiomerkit palkituille luovuttivat Suomen Tieyhdistyksen toimitusjohtaja Simo Takalammi ja hallituksen puheenjohtaja Juha Ojala.

Kuvassa: Timo Koskinen, Taksiliitto, Mika Mäkilä, Linja-autoliitto, Leena Korkiala-Tanttu, Aalto-yliopisto ja Simo Takalammi, Suomen Tieyhdistys.

Kuvassa: Simo Takalammi ja Väyläviraston pääjohtaja Kari Wihlman.