Suomen Tieyhdistys ry:n hallitus on nimittänyt yhdistyksen uudeksi toimitusjohtajaksi OTM Simo Takalammin 1.5.2023 lukien.

Simo Takalammi on työskennellyt pian neljä vuotta Suomen Tieyhdistyksessä yksityistieasioista vastanneena johtajana. Aiemmin hän on toiminut infra-asioiden edunvalvontatehtävissä Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK ry:ssä ja tiealan asiantuntijatehtävissä Pohjois-Savon ELY-keskuksen liikenne -vastuualueella.

”Monille yhteistyökumppaneillemme ja jäsenistöllemme tuttu Takalammi jatkaa työtään Tieyhdistyksessä toimitusjohtajana. Takalammilla on laajasti kokemusta niin edunvalvonnan kuin tienpitoon liittyvien tehtävien parissa”, sanoo Suomen Tieyhdistys ry:n hallituksen puheenjohtaja Juha Ojala.

Samalla hän kiittää uusiin tehtäviin siirtyvää nykyistä toimitusjohtajaa Nina Raitasta erinomaisesta työstä Tieyhdistyksen toimitusjohtajana. ”Nina on kehittänyt tieasioiden edunvalvontaa ja yhdistyksen medianäkyvyyttä merkittävällä tavalla.”

”Tiealalla on odotettavissa hyvin mielenkiintoiset vuodet ja odotan innolla pääsyä mukaan vaikuttamaan tulevaan. Maantieverkon liikenneturvallisuustavoitteiden saavuttaminen vaatii merkittäviä panostuksia. Vähäliikenteisen maantieverkon ja yksityisteiden merkitys huoltovarmuudellemme on noussut kaikkien tietoisuuteen ja verkoston toimintaedellytykset tulee turvata tulevaisuudessakin. Tieyhdistyksen rooli viestinviejänä sekä asiantuntijana on merkittävä”, kertoo Simo Takalammi

Lisätietoja:

Juha Ojala, hallituksen puheenjohtaja, Suomen Tieyhdistys ry, p. 050 567 3908