Tero Laurila Kangasalta on Vuoden Tieisännöitsijä 2019

Tieisännöitsijä Tero Laurila Kangasalta on Vuoden Tieisännöitsijä 2019
Hän sai tunnustuspalkinnon ja siihen kuuluvan kunniakirjan Tampereella, johon oli kokoontunut maamme tieisännöitsijät vuosittaiseen neuvottelupäiväänsä.

Vuoden Tieisännöitsijä on valittu yksityisteiden tieisännöitsijöiden keskuudesta vuodesta 2008 alkaen. Hän on henkilö, joka omalla toiminnallaan on ollut esimerkillinen ja vaikuttava tieisännöitsijä. Valinta-arvoinnoissa painottuu myös, jos henkilö on ollut osaltaan kehittämässä tieisännöintiä. Valinnan suorittavat aikaisempina vuosina Vuoden Tieisännöitsijäksi valitut yhdessä Suomen Tieyhdistyksen edustajan kanssa.

Tero Laurila aloitti tieisännöinnin vuonna 2004. Hän on liki 15 vuoden ajan tarjonnut osaamistaan ja palvelujaan lukemattomille tiekunnille pääasiassa Pirkanmaalla. Laurila on ollut myös Yksityistieasioiden neuvontapuhelimessa asiantuntijaneuvojana. Yksityisteiden ja muun infran tieisännöinti on laajentunut niin, että se työllistää Laurilan päätoimisesti.

Yksityisteiden tieisännöitsijä on täysin suomalainen innovaatio. Missään muussa maassa ei ole kyseistä osaajakuntaa. Suomen Tieyhdistyksen kouluttamia Tieisännöitsijöitä on Suomessa ollut vuodesta 2003 lähtien. Koulutuksen käyneitä on kaikkiaan noin 300. Seuraava koulutus on tarkoitus toteuttaa syksyllä 2020 niin, että hakuaika on keväällä 2020.

Vuoden Tieisännöitsijät 2008 -

2008       Olli Ylinen

2009       -

2010       Jari Kärkkäinen

2011       Veijo Kröger

2012       Mervi Laitinen

2013       Kari Äikäs

2014       Jouko Ruotsalainen

2015       Aija Uusoksa

2016       Ilkka Pietiäinen

2017       Tarja Takkunen

2018       Ari Eteläniemi

2019       Tero Laurila

Vuoden Tieisännöitsijä 2019 Tero Laurila Kangasalta.

Liittyvät henkilöt