Väylät & Liikenne 2018 -tapahtuma lahjoitti 700 e WWF Suomen Virtavesityöhön

TIEDOTE 7.11.2018

Liikennealan suurin suomalainen tapahtuma Väylät & Liikenne 2018 lahjoitti 700 e WWF Suomen Virtavesityöhön, jolla suojellaan uhanalaisia vaelluskaloja ja parannetaan kalojen lisääntymismahdollisuuksia.

Seminaariosallistujat kerryttivät WWF:lle tehtyä lahjoitusta tuomalla tapahtumaan oman kaulanauhan seminaaripassiaan varten.

”Suuri kiitos seminaariin osallistujille, jotka toivat mukanaan oman kaulanauhan! Pienelläkin teolla on merkitystä. Oman kaulanauhan kierrättäminen ja uudelleen käyttäminen on myös ekologista” iloitsee Liisa-Maija Thompson, Suomen Tieyhdistyksestä.

”Väylien osalta on tärkeää, että alittavat rummut tehdään sellaiseksi, että kalat pääsevät nousemaan yläjuoksuun.  Kutupuuhiin suuntaavilla kaloilla on vielä melko monta estettä edessä ennen kutupaikan löytymistä. Väylien suunnittelussa, korjaamisessa ja rakentamisessa mukana olevat kunnat, kaupungit, konsultit ja urakoitsijat ovat avainasemassa huolehtiessaan, että rummut ovat sellaisia, että kala voi käyttää niitä nousuteinä” Thompson täsmentää.

Virtavesityöhön voi tutustua WWF Suomen sivuilla: https://wwf.fi/alueet/suomi/virtavedet/

Lisätietoja: Liisa-Maija Thompson, Suomen Tieyhdistys ry p. 040 567 4999, liisa-maija.thompson@tieyhdistys.fi

Liittyvät henkilöt