Sakari Seppälä Mynämäeltä on Vuoden Tieisännöitsijä 2020

Tieisännöitsijä Sakari Seppälä on Vuoden Tieisännöitsijä 2020.

Seppälä sai tunnustuspalkinnon maamme tieisännöitsijöiden vuosittaisessa neuvottelupäivässä, mutta kokoontumisrajoituksista johtuen palkinto luovutetaan hänelle myöhemmin.

Vuoden Tieisännöitsijä on valittu yksityisteiden tieisännöitsijöiden keskuudesta vuodesta 2008 alkaen. Hän on henkilö, joka omalla toiminnallaan on ollut esimerkillinen ja vaikuttava tieisännöitsijä. Valinta-arvoinnoissa painottuu myös, jos henkilö on ollut osaltaan kehittämässä tieisännöintiä. Valinnan suorittavat aikaisempina vuosina Vuoden Tieisännöitsijäksi valitut yhdessä Suomen Tieyhdistyksen edustajan kanssa.

Sakari Seppälä aloitti tieisännöinnin vuonna 2005. Hän on noin 15 vuoden ajan tarjonnut osaamistaan ja palvelujaan lukemattomille tiekunnille pääasiassa Varsinais-Suomessa, mutta silta-asioissa hänen asiantuntemustaan on käytetty koko maassa. Seppälä on tehnyt pitkän uran silta-asioiden parissa Tiehallinnossa ja myöhemmin organisaatiomuutokset siirsivät hänet Destiaan. Destiasta lähtönsä jälkeen Seppälä on jakanut korkeaa osaamistaan yksityistiekentän tarpeisiin. Yksityisteiden siltojen kunnostustarve on suuri ja siltarakenteet ovat suunnittelun kannalta erittäin vaativia kohteita.

Yksityisteiden tieisännöitsijä on täysin suomalainen innovaatio. Missään muussa maassa ei ole kyseistä osaajakuntaa. Suomen Tieyhdistyksen kouluttamia Tieisännöitsijöitä on Suomessa ollut vuodesta 2003 lähtien. Koulutuksen käyneitä on kaikkiaan noin 300.

Liittyvät henkilöt