Yksityistieasioiden korkeakoulu käynnistyy syksyllä – haku on alkanut

Yksityistieasioiden korkeakoulu on tarkoitettu yksityistieasioista vastaaville julkishallinnon ja yhteisöjen toimihenkilöille. Haku syksyllä järjestettävään koulutukseen on alkanut.

Tieyhdistys järjestää jo 9. kerran suosituksi tulleen yksityistieasioiden asiantuntijakoulutuksen. Joka vuosi tällaista koulutusta ei pidetä. Viimeksi yksityistieasioiden ns. korkeakoulu oli vuonna 2022.

Koulutuksen tavoitteena on syventää ja laajentaa yksityistieasioiden kanssa työkseen toimivien toimihenkilöiden yksityistietuntemusta. Koulutus on siis tarkoitettu henkilöille, jotka ovat töissä julkishallinnossa, yrityksissä tai vastaavissa yhteisöissä ja haluavat omaksua lisää yksityistieasioita. Erikseen on Tieisännöitsijäkoulutus henkilöille, jotka elinkeinonharjoittajina aikovat tarjota tieisännöinti- ym. palveluja mm. tiekunnille. Myös tämä koulutus järjestetään vuonna 2024.

Korkeakouluun haku on alkanut ja jatkuu 31.5.2024 saakka. Mukaan otetaan enintään 20 osallistujaa.

Koulutus koostuu kahdesta webinaarijaksosta sekä yhdestä lähijaksosta. Alussa ja myös jaksojen välissä tehdään hiukan kotitöitä. Webinaarit pidetään 3.–5.9. ja 2–4.10. Lähijakso pidetään 29.–31.10. Tampereella Sokos Hotel Tornissa.

Kurssiohjelma koostuu mm. yksityistienpitoon liittyvästä lainsäädännöstä, toimitus- ja viranomaisasioista, tiekuntien hallinnosta, tieisännöinnistä, vastuista, yksiköinnistä, rahoituksesta sekä tietysti tienpidon teknisistä asioista.

Kouluttajat ja luennoitsijat ovat kunkin aihepiirin parhaita asiantuntijoita.

Kurssimaksu 2 490 € + alv kattaa koko laajan koulutuksen, usean kurssikirjan ja muun koulutusmateriaalin, sekä lounaat, toisen illan päivällisen ja päiväkahvit lähijaksolla. Osallistujien kontolle jäävät matkakulut ja majoituskustannukset.

Jos tämä kiinnostaa, niin lähde mukaan ja täytä hakulomake >>

Lisätietoja:

Simo Takalammi