Tapahtumat

Suomen Tieyhdistys järjestää vuosittain yksin ja yhdessä muiden toimijoiden kanssa useita kotimaisia ja kansainvälisiä tapahtumia ja konferensseja.

Väylät & Liikenne

Väylät & Liikenne -tapahtuma kerää parillisina vuosina, yleensä syyskuussa, yhteen tuhatkunta alan toimijaa ja vaikuttajaa. Tapahtuma rakentuu useiden rinnakkaisten esitelmäsessioiden varaan. Esitelmien rinnalla järjestetään lisäksi työpajoja ja muita vuorovaikutteisia tilaisuuksia. Laaja näyttely antaa alan toimijoille mahdollisuuden esitellä omaa toimintaansa. Useat tomijat järjestävät tapahtuman ympärillä omia tilaisuuksiaan. Yhteisöllisyys sekä kollegoiden tapaaminen ovat tärkeä osa tapahtumaa. Tapahtuma tulee kansainvälistymään, mutta suomalainen osaaminen säilyy vahvasti keskiössä! Tapahtumalla on omat kotisivut.

Talvitiepäivät

Talvitiepäivät on alan kunnossapidon ja talvisen liikkumisen kansainvälinen tapahtuma, jonka keskiössä on alan koneita ja tuotteita esittelevä näyttely sekä huippusuosittu työnäytös. Seminaarissa paneudutaan ajankohtaisiin aiheisiin. Osana Talvitiepäiviä järjestetään perinteisesti myös yksityisteiden talvitiepäivä sekä opiskelijoille suunnattu tilaisuus. Get together -illanvietto antaa mahdollisuuden verkottumiseen ja ajatustenvaihtoon.Talvitiepäivät järjestetään tammi-helmikuussa parillisina vuosina. Tapahtumalla on omat kotisivut.

Alueelliset Yksityistiepäivät

Alueelliset Yksityistiepäivät on parittomina vuosina alkuvuodesta järjestettävä mittava, noin 15 paikkakunnan kiertue, joka kerää yli 2000 osallistujaa. Päivien aikana käydään läpi ajankohtaisia asioita yksityisteiden maailmasta. Tapahtumalla on omat kotisivut

Yhdyskuntatekniikka

Yhdyskuntatekniikka-tapahtuma kattaa kaikki yhdyskuntatekniikan osa-alueet ja se järjestetään parittomina vuosina toukokuussa. Tieyhdistys on ollut Yhdyskuntatekniikka/Infratech -tapahtuman järjestäjänä vuodesta 1991 yhdessä neljän muun järjestön kanssa. Ison näyttelyn lisäksi ohjelma sisältää järjestöjen seminaareja ja muita tilaisuuksia.Tapahtumalla on omat kotisivut.

Transport Research Forum

Ensimmäinen Transport Research Forum järjestettiin Tieyhdistyksen aloitteesta toukokuussa 2017 yhteistyössä RIL:n,  LVM:n ja Liikenneviraston kanssa. Tapahtuman tarkoituksena on esitellä kattavasti alan korkeakouluissa tehtävää huippututkimusta. Tapahtuma järjestetään kahden vuoden välein parillisina vuosina.

Liittyvät henkilöt